יום ראשון, 17 ביוני 2012

עיצוב אופנה ומקור ההשראה

פעמים רבות אני שואבת את הרעיונות לעיצובים שלי מממקורות שונים של השראה.
אני מביאה כאן כמה דוגמאות מתקופות שונות. תהנו.

פרוייקט גמר מתקופת הלימודים - מקור השראה - "חיפוש האיזון בין מסגרת לחופש"
קולקציית שמלות ערב בהשראת נושא שבו התחבטתי עם עצמי לא פעם במהלך חיי הבוגרים.



פרוייקט חצאית מתקופת הלימודים בהשראת בנייני העיר תל אביב.
יצרתי חצאית המנסה לבטא את הניגוד החריף בעיני שבין "בית גרינוולד" היפייפה שברחוב שד"ל 4, לבין המגדל המודרני של הבנק הבינלאומי שבונים מעליו ו"קוברים" אותו תחתיו.



פרוייקט חולצה מתקופת הלימודים בהשרת ארצות ותרבויות רחוקות.
יצרתי חולצה בהשראת פרח הלוטוס, פרחה הלאומי של תת-היבשת הודו ומסמל בתרבותם יופי וטוהר. הפרח של הלוטוס הוא פרח יפייפה החי במי ביצות עכורים ויוצא החוצה ממי הביצה כשהוא זקור וזקוף על גבעול, רם מעל פני המים. ליצירת החולצה פיתחתי טקסטיך מקורי משלי העשוי מתשע שכבות של בדי טישו עדינים. את שכבות הבד גזרתי ופצעתי ידנית ויצרתי את הדוגמאות המעניינות שעל הבד המדמים את עכירות הביצה.



פרוייקט ג'ינס מתקופת הלימודים - בהשראת פרקטלים מתיאוריית הכאוס וחלודה.
יצרתי ג'ינס לאישה אופנוענית שרוצה להיות יפה ומגניבה אך ללבוש נוח ופרקטי. פיתחתי ת צורת הפרקטלים על כיסי הג'ינס לדקורציה, יחד עם צביעת הג'ינס ידנית ליצירת המראה המשופשף בצבע חלוד. שילבתי בג'ינס מגיני ברכיים ורוכסנים ממתכת בצידי הג'ינס ללבישה קלה מעל מגפי רכיבה.




פרוייקט שמלה מתקופת הלימודים בהשראת אמן.
לקחתי השראה לעיצוב מהציירת האהובה עלי - תמרה דה-למפיקה שחיה ויצרה באירופה של שנות ה-30 והיתה נועזת והקדימה את זמנה. לקחתי השראה במיוחד מהצורה הבובתית שבו ציירה את הנשים ונטייתה לציירן כאמזונות ואלות יווניות סקסיות ונשיות.
  


שמלת מונדריאן - בהשראת שמלת מונדריאן של איב סאן לורן מ- 1965 בהשראת ציוריו של פיט מונדריאן. שמלתו של סאן-לורן נהייתה לשמלה אייקונית ומפורסמת ביותר במהלך השנים ומהווה השראה למעצבים רבים מתחומים שונים עד היום.
להרחבה על שמלת מונדריאן בפוסט הבא:
http://tamar-ziv.blogspot.co.il/2011/12/blog-post.html




 שמלת לואיז - בהשראת שמלות הג'ז משנות ה-20 מהמאה הקודמת.
נקראת על שם לואיז ברוק, דמות אייקונית ו'הפנים של שנות ה-20'. השמלות באותה תקופה היו בגזרה ישרה בעלת צללית גבעולית וצרה. היה שימוש רב בבדים מנצנצים ויקרים יחד עם פרנזים, קפלים ושאר אביזרים בגזרות נוחות שמאפשרות תנועה ונוחות רבה.



שמלת מרילין - בהשראת שמלתה המפורסמת של מרילין מונרו מסרטה "חטא על סף ביתך" מ- 1955. תמונה זו של מרילין, מנסה להסתיר את מה שהרוח חשפה היתה לתמונה המפורסמת ביותר המזוהה עם מרילין מונרו. השמלה בנוייה בגזרה הקלסית משנות ה- 50, נשית וסקסית.




שמלת ונוס - בהשראת שמלות השיפון שלבשו נשות יוון העתיקה, שהיו נשיות ורכות מבדים נשפכים ונעימים.



שמלת טוליפ - בהשראת הפרח האהוב עלי - הצבעוני.
 






* הכותבת הינה מעצבת אופנה, בעלת חנות בוטיק וסטודיו בתל-אביב ועוסקת גם בסטיילינג אישי.
לאתר וחנות האינטרנט בלינק:tamar-ziv.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה