יום שישי, 18 בינואר 2013

אייקון אופנה - הנשים המשפיעות ביותר על עולם האופנה והסטייל

מבנות מלוכה, מעצבות אופנה, שחקניות קולנוע וטלוויזיה, דוגמניות, צלמות, רקדניות וזמרות, רשימת הנשים המשפיעות ביותר בהיסטוריית האופנה, הלבוש והסטייל עד ימינו אלו.
נועזות, נחושות או שיקיות, תקראו להן איך שתרצו, אך הן לבטח נשים שהיו סמל לאופנה וסטייל שלעולם לא נשכח. במהלך ההיסטוריה, נשים אופנתיות אלו השפיעו ועיצבו את הדרך שבה נשים מתלבשות, קונות ונראות, ומהוות עד היום מודל לחיקוי לנשים בכל העולם בככל, ובפרט למעצבי אופנה ודעת קהל השבים וחוזרים שוב ושוב אל מחוזות הנוסטלגייה בחיפש אחר השראה. 


Women - Fashion Icons
מארי אנטואנט  1755-1793  Mari Antoinette
מי חשב לעצמו שהגברת הזו שחיה לפני 300 ומשהו שנים עדיין תשפיע עלינו היום?
השפעתה של מארי אנטואנט על עולם האופנה והסטייל לא נראת שהולכת לחלוף בקרוב. שפע,עושר וחיי מותרות המאופיינים עם סגנון חייה המלכותיים, מעוררים את דימיונם של מעצבי האופנה עד היום. ניתן למשל לראות את
סרטה של סופיה קופולה על חייה של מארי אנטואנט שיצא ב-2006 בגילומה של קריסטין דאנס וזכה להרבה באז וצומת לב, קולקצייה שלמה מבית כריסטיאן דיור בעיצובו של ג'ון גליאנו מ- 2009 שכולה בהשראת המלכה וגם לאחרונה את טרנד חצאיות הפפלום (peplum) בתצוגות קיץ 2012 מככבות על כל המסלולים.
Mari Antoinette - קלייר דיינס על השער של הווג, דיוקנה של מרי אנטואנט כפי שצייר אותה Josegh Duereux ב-1769


קוקו שאנל  1883-1971  Coco Chanel
קוקו שאנל עשתה מהפכה באופנת הנשים בתחילת שנות ה-20, כאשר היא הציגה לנו גזרות חדשות לנשים, יותר חופשיות, יותר נוחות, אשר שחררו את הנשים מהמחוכים והקישוטים ששלטו בתעשיית הביגוד.
היא נולדה לעוני בצרפת, ועבדה בתור זמרת קברט לפני שפתחה לראשונה את חנות הכובעים שלה ב-1910 בעזרת הלוואה ממאהבה. במהרה הפנתה את צומת-ליבה לבגדים והיתה למעצבת הראשונה שיצרה עם סריגי ג'רזי, בד זול ששימש באותה תקופה להלבשה תחתונה של גברים, והביאה את בשורת האסתטיקה הגברית לאופנת הנשים. 
חליפת הטוויד, השמלה השחורה הקטנה, נעליים שטוחות, תיק ערב מרופד עם שרשרת יישארו לעד כאבני דרך בפנתאון תולדות האופנה. 
ב-1923 השיקה את הבושם המפורסם 'שאנל מס' 5' והיתה לראשונת המעצבים שהשיקו בושם הנושא את שמם. שאנל סגרה את חנותה ב-1939 עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, וחזרה לעבוד רק בשנת 1954, כאשר השיקה לראשונה את מכנסי הפעמון. 
שאנל נפטרה ב-1971. משנת 1983 קארל לגארפלד משמש כמעצב הראשי לבית האופנה שאנל.


Coco Chanel - קוקו שאנל בחליפת טוויד, שאנל בפוזה אופיינית


ג'ין לנווין  1867-1946  Jeanne Lanvin
ג'ין לנווין מצאה את מיטב השראתה בביתה. מספר שנים לאחר שפתחה את חנות הבוטיק הראשונה שלה בפריז, החלה לעצב שמלות קפלים מעוטרות לבתה מרגרט. במהרה נשות החברה העשירות של פריז רצו את הבגדים היפים גם לבנותיהן, והפכו את לנווין לשם דבר. העיצוב שלה הידוע בכינויו 'שמלת הפלפר' (flapper), היה ללוק המזוהה ביותר עם שנות ה-20. הלוק נוצר מחצאית קפלים באורך מלא (מקסי), חלק עליון צמוד, ותכשיטי חרוזים.  
לנווין היתה לאחת מהמעצבים הראשונים ששלטו על אימפריית אופנה, היא השיקה בשמים ומחלקת עיצוב פנים. היום בראש בית האופנה מככב המעצב הישראלי המצליח אלבר אלבז. לנווין הוא בית האופנה הוותיק ביותר בעל קו אופנה עלית. 


Jeanne Lanvin - שמלת הפלפר מ-1923, ג'ין לנווין בעבודה

אדית הד 1897-1981 Edith Head
מעצבת התלבושות שזכתה לשבחים אדית הד, הרוויחה יותר פרסי אקדמיה מכל אישה אחרת בעולם, 8 פרסי אוסקר מתוך 35 מועמדיות, אך זה רק חלק קטן ממה שהפך אותה לאגדה.
בקריירה שלה שנמשכה כ-60 עשורים, החל מתקופת הזהב של שנות ה- 20 ועד שנות ה-80, הגדירה אדית הד את הסטיילינג הקולנועי של הוליווד, כשהלבישה כוכבות כמו לוסיל בול, בטי דיוויס, אוליביה דה הווילנד, אליזבת' טיילור ואודרי הפבורן.
אדית נולדה ב- 1897 בסאן-ברנדינו, קליף. התחילה את הקריירה שלה ב- 1923 כמאיירת באולפני לאסקי המפורסמים (שהפכו עם השנים לאולפני פרמונט). במשך 10 שנים שקדה בעבודה כאסיסטנטית לפני שקודמה למעצבת התלבושות בסרט 'היא עושה לו רע' בכיכובה של מיה ווסט. משם, לקח לה רק 5 שנים עד שהתמנתה למעצבת הראשית של פרמונט - והיתה לאישה הראשונה שהחזיקה במשרה שכזו.
במשך הקריירה המפוארת שלה, אדית הד עבדה על מעל 1,100 סרטים, כתבה שני ספרים (ביניהם - 'איך להתלבש להצלחה'), והפכה לאייקון אופנה בדרכה שלה, המזוהה עם חליפות מחוייטות, משקפיים כהים ותספורת הפוני בוטה.
אדית נפטרה באוקטובר 1981, 4 ימים לפני יום הולדתה ה- 84 ושבועיים אחרי שהשלימה את סרטה האחרון, ועדיין המורשת שלה ממשיכה לחיות דרך הסטייל המשובח, הדמויות והתלבושות שיצרה.

Edith Head - אדית הד מלבישה לקוחה, אדית הד בסטייל אופייני

לואיס ברוק 1906-1985 Louise Brooks
הרקדנית, נערת שעשועים וכוכבת הקולנוע, לואיס ברוק באה להוליווד, כשהיא משאירה מאחוריה ילדות קשה, ובמהרה הגיעה לתהילה כשצולמה לסרטים כמו 'תיבת פנדורה' ו'היומן של נערה אבודה'. 
לואיס ברוק גיחכה כשקראו לה אייקון, סירבה לחייך לצלמים וטענה שהיא שונאת את הוליווד. 
היא פרסמה את תספורת ה'בוב' (Bob cut) בשנות ה-20, תספורת הקארה הקצרצרה, ועד היום לא ספק היא מזוהה עם הפנים של אופנת שנות ה-20.


Louise Brooks -  לואיס ברוקס מדגמנת, לואיס הפנים של שנות ה-20.


מרילין מונרו  1926-1962  Marilyn Monroe
מרילין מונרו היא יותר מאייקון אופנה. היא היתה ועדיין סמל סקס בינלאומי, המזוהה עם הוליווד הישנה במיטבה ועם תרבות הפופ. השפעתה על התרבות הפופלרית היא פשוט מעבר לכל דמיון. כמו שאר אגדות בני זמנה, כמו אלביס פרסלי, מרילין מונרו הקסימה את ההמונים בחושניותה, יופיה הזוהר ותהילתה כשחקנית הקולנוע. 
אם בזכות מותה הטראגי, קימוריה השופעים, שפתייה המלאות או עינייה המפלרטטות, האגדה על מרילין מונרו ממשיכה להתקיים הרבה אחרי שנפטרה בגיל 36.
היא כיכבה בסרטים שהידועים שבהם 'גברים מעדיפים בלונדיניות', 'איך להתחתן עם מיליונר' ו'חטא על סף ביתך', עם השמלה הלבנה המפורסמת.
היא יצאה עם מיטב הגברים ושמה נקשר לשמות חמים כמו ג'ו דימאג'יאו, הנשיא ג'ון קנדי ואלביס פרסלי. 
מאז מותה, אין ספור סלבריטאים הביעו את הערצתם וחיקו אותה רבות במשך השנים. מדונה, סקרלט ג'והנסון  וכריסטינה אגילרה הם רק שמות בודדים מהכוכבות בנות זמננו מלקחו השראה מדמותה- משערה הבלונד-פלטיניום, שפתייה האדומות והאפיל הסקסי.   


Marilyn Monroe - בצילומי בגדי-ים שנות ה-50, מרילין כוכבת הקולנוע
.
אודרי הפבורן 1929-1993 Audry Hepburne
השחקנית המפורסמת כבשה את מסכי הקולנוע ואת לב הקהל בסרטים כמו 'חופשה ברומא' שעליו גם זכתה באוסקר על פרס השחקנית הטובה ביותר, 'סברינה' ו'ארוחת בוקר בטיפני' בעזרת פרשנותה ורגישותה בגילומה דמות של אישה צעירה העוברת תקופה של שינוי. אך היה זה אופייה הגמיש ואישיותה הלבבית שזכתה בנאמנותם של מעצבי העל כמו הוברט דה ג'בנצ'י, שעיצבו לה את הבגדים הנהדרים שלבשה בסרטים ובשעות הפנאי. לעולם ניזכור אותה בשמלה השחורה ואוסף הכפפות המפורסם שלה.
היא נולדה בבריסל, למדה בלט באמסטרדם ולעולם לא איבדה את גזרתה הדקיקה גם כאשר התבגרה ופיתחה קריירה שנייה בצדקה והומניטרייה ביוניסף, מוכיחה שיופייה הוא הרבה מעבר לחיציוניתה.

Audry Hepburne - אודרי בשמלה השחורה המפורסמת בסרטה 'ארוחת בוקר בטיפני' 1961, אודרי בכפפות המפורסמות שלה
  
גרייס קלי  1929-1982  Grace Kelly
כל כל הרבה ילדות גדלות עם החלום להיות נסיכות או כוכבות קולנוע. כמו בסיפורי האגדות, גרייס קלי זכתה להגשים את שניהם. עם יופיה, פני הפורצלן המודעות והביטחון העצמי שלה, קלי יכולה להראות זוהרת ללא מאמץ בכל בגד. היא התגלמות הסטייל של שנות ה-50, מהתסרוקת המוקפדת, חולצות האריג, קו המותן הגבוה,  הג'קטים המחוייטים, החצאיות הרחבות ועד שמלות-ערב זוהרות. 
סגנונה האלגנטי זכה לעדנה מחודשת בעקבות הסדרה 'מד מן' זוכת פרסי האקדמיה שהחזירה את סטייל שנות ה-50 חזרה לאופנה. 
גרייס קלי זכתה באוסקר לפרס השחקנית הטובה ביותר ב-1955 על תפקידה בסרט 'נערת הכפר'.
גם לאחר שעזבה את הקריירה שלה במשחק לאחר נישואיה לנסיך מונקו, השפעתה החזקה נותרה.  
הסקרנות והמשיכה אחרי הנערה האמריקאית שנישאה לנסיך אירופאי, נותרה חזקה עד היום, עם הנסיכה קייט מידלטון, שגם לבשה את שמלת כלה בהשראת שמלתה של קלי.  


Grace Kelly


טוויגי  1949- Twiggy
טוויגי, שנולדה בשם לסלי הורנבי, היתה בסך הכל נערה צעירה כששמה התפרסם והפכה לנערת הרגע בלונדון של שנות ה-60. התסרוקת הילדותית והקצרצרה שקיבלה בגיל 16 היתה המקפצה של הקריירה שלה,כשבסופו של דבר, התסרוקת ביחד עם ריסייה הארוכים ומבנה גופה הדקיק, הוביל את ה'דיילי אקספרס', עיתון יומי בריטי, להכריז עליה כ'הפנים של 1966'. התחזית לא איחרה מלהתממש כשכבר באותה שנה ה'לונדון נייטיב' יצאו עם קו מוצרים ושיר פופ ראשון שלה. בובת 'בארבי טוויגי' יצאה לשוק שנה אחר כך, ומאז הקריירה של טוויגי לא עצרה לרגע במשך כארבעה עשורים במוזיקה, טלוויזיה, יחצ"נות, התנדבותה הענפה בעמותות שונות, סרטים ותיאטרון וכמובן קריירת הדוגמנות שלה. כל אחד מהפרוייקטים של טוייגי מרשים בפני עצמו, אך הקסם שהשאירה אחריה והשפעתה הגדולה היתה בעצם שילובם. הפרסום והתהילה לה זכתה היו לסנונית הראשונה שבישרה את עידן דוגמניות-העל המודרני, כשהצלחתן ופרסומן חצה את עולם הדוגמנות.   
  
 Twiggy - מדגמנת

ג'קלין קנדי אונאסיס 1929-1994 Jacklin kennedy Onassis 
ג'קלין קנדי היתה הגברת הראשונה  שהציבה את הרף לכל נשות הנשיאים האמריקנים שבאו אחריה. סמל לחוסן תחת משברים והכוח הנשי של שנות ה-60. חליפות שאנל, משקפי השמש, הכפפות, הפנינים וכובע ה'פילבוקס' המרובע היו לסימני ההיכר שלה.
האישה שעמדה מאחורי הנשיא קנדי, היא הסיבה לכך שהמשפחה זכתה ליחס כמו של משפחת מלוכה. טעמה האישי היה כל כך משובח ובטוב-טעם כך שהיא עיצבה מחדש את פנים הבית הלבן. קסמה האישי הרשים אפילו את הקשוחים שבמנהיגים.   


Jacklin kennedy Onassis - בימי הבית הלבן

בטי פייג'  1923-2008  Bettie Page

לוק ה'פין-אפ' ( pin-up- הכוונה היא לנערות פוסטר שהיו שכיכבו בהרבה מאד סרטים והפקות  והיו לכוכבות-ענק בתרבות הפופולרית ), היה פופלרי מאד במשך כ-60 שנה והרבה בזכותה של בטי פייג'. תספורת הפוני וקסמה המושך יחד עם הופעה הקברטית הם שהפכו את האישה הסקסית הזו לכה נחשקת. הופעתה הנועזת והקודרת זכתה להרבה מאד צומת לב כשהיא הולכת כנגד התרבות השמרנית של שנות ה-50.
השפעתה התעוררה מחדש בשנות ה-80 ועדיין חזקה עד היום, עם רשת חנויות 'בטי פייג' ' המתמחה באופנת רטרו ווינטג'. 

Bettie Page


אליזבת' טיילור  1932-2011  Elizabeth Taylor
אליזבת' טיילור הוכיחה שיהלומים הם באמת חבריה הטובים ביותר של אישה. ידועה בהובלת סגנון-חיים נוצץ וראוותני על מסך הקולנוע (הסרט 'קליאופטרה') ומחוצה לו (אוסף התכשיטים שלה בשווי 150 מיליון דולר). האישה בעלת עיני התכלת לעולם תסמל את האישה בעלת הקימורים הנשית, הסקסית והחושנית של עידן הזהב בהוליווד.
טיילור התפרנסה בכבוד מאימפריית היופי והטיפוח שבנתה ועודדה אותנו להכניס קצת ניצוץ של זוהר לחיינו, עד שנפטרה במרץ 2011.

Elizabeth Taylor - בסרטה 'קליאופטרה' מ-1963, אליזבת טיילור ביהלומים


בריג'יט ברדו  1934-  Brigitte Bardot
בשנות ה-70, הפסל אלאיין גורדוס השתמש בשחקנית הצרפתייה בריג'יט ברדו למודל של 'השדיים של מריאיין'- הסמל של צרפת. ארבע שנים אחר כך הצייר אנדי וורהול הנציח אותה באחת מעבודותיו האייקוניות של דיוקן פופ ארט. היא עזרה לפופלריותו העולה של בגד הים הביקיני, כשלבשה אותו בסרטיה ויצרה טרנד חדש בשמלות הערב כאשר לבשה את השמלה עם שתי כתפיים חשופות, מחשוף שעד היום נקרא 'מחשוף ברדו'. 


Brigitte Bardot

קתרין הפבורן  1929-2003  Kathrin Hepburn 
השחקנית זוכת האוסקר לפרס השחקנית הטובה ביותר קתרין הפבורן גדלה בקונטיקט לבית ליברלי ולהורים מתקדמים, אמא שלה שהיתה פעילה בארגוני זכויות העבירה לה את השקפתה המתקדמת. קתרין בעלת המראה הנערי, שהתחילה כשעוד היתה סטודנטית בקולג', היתה מאז ומתמיד בעלת חשיבה עצמאית. המודרניות שהיא אימצה בחייה האישיים לבסוף הגיעו לדמויות שגילמה על מסך הקולנוע ובתיאטרון.
אך לא היתה זו רק עצמאותה שהפכה את קתרין למודרנית, היו אלה גם הבגדים. השחקנית הכוכבת הראתה לעולם שאישה יכולה לרצות להראות טוב ועדיין להראות כמו עצמה.
הופעתה הקלאסית אופיינה במכנסיים רחבות, חולצות גבריות ונעליים נוחות, וגרמה לסגנון הגברי להראות שיק.  


Kathrin Hepburn -בחליפה גברית, בסרט 'סיפורי פילדלפיה'

ג'ין בירקין  1946-  Jane Birkin
עם תספורת הפוני הישרה, מבטה הנינוח ושינייה המרווחות, האישה שעל שמה נקרא התיק המפורסם והנחשק של הרמס, שהיתה לאייקון אופנה בשנות ה-60 וה-70. היא היתה שחקנית בינונית בסרטים באותן השנים, כמו 'הפיצוץ של אנטוניו' ו'סלוגן', על הסט היא פגשה את בעלה לעתיד סרג' גינסבורג. איחודם הניב שירים מהסקסיים ביותר, ואת ביתם היפה שרלוט גינסבורג, אייקון אופנה בפני עצמה. בשנה האחרונה הגיעה ג'ין לביקור בישראל.


Jane Birkin - מדגמנת
 
דיאן פון פורסטנברג 1946- Diane Von Furstenberg 
מעצבת האופנה התפרסמה בזכות בזכות הדפסיי הבד הצבעוניים והעשירים שמאפיינים את עיצוביה ובזכות שמלת המעטפה בעלת הלוק הלא מתאמץ שיצרה ב-1973, שלא רק נהייתה למראה האייקוני שלה אלא שגם הוכרה כאחד מסמלי תנועת שחרור האישה של אותו עשור.  
דיאן פון פורסטרנברג ייסדה את בית האופנה שלה בשנות ה-70 לאחר שעברה מפריז לניו-יורק, ארבעים שנה מאוחר יותר, כשהיא שולטת על אחד מבתי האופנה הגדולים בארה"ב, היא היום מכהנת כיו"ר מעצבי האופנה של אמריקה, וחונכת מעצבים חדשים. 


Diane Von Furstenberg - דיאן בשמלת המעטפה המפורסמת ב-1976, דיאן היום

אנני ליבוביץ'  1949-  Annie Leibovitz
אחת מצלמות האופנה המשפיעות ביותר בדורה. אנני הפיקה וצילמה תמונות חזקות ונדירות שהופיעו באופן סדיר על שערי המגזינים הטובים בעולם כמו ה'ווג', 'וואניטי פייר', צילמה קמפיינים ל'אמריקן אקספרס' ו'לואי ויטון' והציגה במיטב הגלריות והמוזיאונים סביב לעולם.
היא החלה את הקריירה שלה במגזין הנחשב ה'רולינג סטון', כשבין שאר צילומיה היפייפיים, היא צילמה את הצילום האחרון של ג'ון לנון לפני שנרצח בדצמבר 1980. עכשיו הוא אחד מהשערים המפורסמים בעולם- ג'ון לנון ואשתו יוקו מחובקים צמודים כשג'ון ערום לגמרי.


Annie Leibovitz  - שער ה'רולינג סטון' עם יוקו וג'ון לנון, צילום של דיוקן עצמי של אנני


מדונה  1958-  Madonna
לפני ליידי גאגא היתה רק מלכה אחת - מדונה! מוזיקת הפופ התעצבה והשתנתה בזכות התעוזה והכישרון שלה. נשים צעירות בשנות ה- 80 חיקו את המראה שלה, והודות לכישרון ולסטייל המשובח והלא נגמר שלה, לעולם לא נתעייף ממה שיש לה להציע. שאיפתה האמיצה להמציא את עצמה מחדש כל הזמן והביטחון שלה בהמצאת הטרנדים במקום ללכת אחריהם, הם שעשו את מדונה להיות הכוכבת הגדולה שהיא במוזיקה, בקולנוע, בעסקים ובאופנה במשך כל כך הרבה זמן.

Madonna - בשמלת המחוך של ג'אן פול גוטייה בסיבוב ההופעות ב- 1990, ועל שער אלבומה הראשון משנת 1983


הנסיכה דיאנה  1961-1997  Princess Diana
כאשר דיאנה ספנסר הצעירה הצטרפה למשפחת בית המלוכה הבריטי ב- 1981, עוזרים ומלבישים בחרו בשבילה איך להתלבש ולהראות. אך ככל שצברה יותר ביטחון בעצמה ובתפקידה, השליכה את ההכתבות מלמעלה, ופיתחה את סגנונה האישי. בהתאם לאישיותה, הצליחה להראות אלגנטיות בכל בגד בו בחרה, והשכילה לשדרג את סגנון הלבוש השמרני והמוקפד של בית המלוגה ללבוש יותר מודרני, מגובש ומזמין.
היא אהבה צבעים ולא התביישה ללבוש את הצועקים ביותר מביניהם כמו כתום גזר  וורוד פוקסייה. היא אהבה חומרים וטקסטורות מעניינות בבדים החל מטפט ועד תחרות, אך למרות זאת, דיאנה לבשה תמיד את הבגדים ולא הם אותה.


Princess Diana - בחליפה ורודה אופיינית כפי שניתפסה בעדשתו של צלם פאפרצי, דיאנה באירוע רשמי

קייט מוס  1974-  Kate Moss
כשקייט מוס התחילה את קריירת הדוגמנות שלה בסוף שנות ה-80, הילדה הדקיקה מלונדון לא התאימה לתבנית המקובלת של דוגמניות העל שבאו לפניה- גבוהות, מעוגלות ואלגנטיות כמו כריסטי טורלינגטון, לינדה אוונג'ליסטה ונעמי קמפבל. בדרך מסויימת, גזרתה הילדותית מה שנקרא אחר כך כ'הרואין שיק', מראה שהונצח בפרסומת המפורסמת של קלווין קליין, בה מופיעה קייט מוס כשהיא ללא חלק עליון כשהיתה רק בת 19, סימן את סופו של עידן דוגמניות העל. מוס התפרסמה במעללייה במדורי הרכילות ולא רק במודעות הקמפיינים שבהם כיכבה. שאלות לגבי המשקל שלה ושימושה בסמים האפילו צל על קריירת הדוגמנות שלה.היא התאשפזה פעמיים במכוני גמילה, פעם אחת תחת התירוץ של "תשישות" ב- 1998, ופעם בשביל גמילה מקוקאין ב- 2005, אחרי שהתפרסמו תמונות שלה ב'דיילי מירור' כשהיא משתמשם בסם ובעקבותן איבדה מספר קמפיינים גדולים. היא סיימה מערכת יחסים לא טובה ב- 2007, חתמה על חוזים עם מותגים גדולים כמו בולגרי, ברברי, כריסטיאן דיור ורוברטו קוואלי בין עוד הרבה גדולים אחרים. היא השיקה את קולקציית האופנה שלה שנימכרה בבלעדיות ברשת 'טופ-שופ' ונישאה ב- 2011 לרוקר ג'יימי היינס.

Kata Moss - על שער ה'ווג' הצרפתי בגיליון שהוקדש לדוגמניות העל 2009, בפרסומת ל- CK במראה ה'הרואין שיק' מ-1992
  
שרה ג'סיקה פרקר 1965- Sarah Jessica Parker
מעצבי התלבושות שעומדים מאחורי הדמות של קארי בראדשו מ'סקס בעיר הגדולה' בוודאי מקבלים חלק מהשראתם משרה ג'סיקה פארקר, השחקנית שהפכה לפאשניסטה ומשחקת את הדמות בעלת הסטייל וחוזת הטרנדים. משמלות ערב זוהרות ומפוארות לסגנון קלאסי, פאנקי ואורבני, היא נהפכה לאייקון-אופנה המודרני בזכות יכולתה לעבור בין הסגנונות השונים כמו זיקית המחליפה צבעים, לקבוע טרנדים חדשים ותמיד להיראות נהדר ואופנתית.
Sarah Jessica Parker - בפרימיירה של הסרט 'סקס והעיר והגדולה 1' ב- 2008, שרה במראה אורבני טיפוסי

ליידי גאגא  1986- Lady Gaga
ליידי גאגא ידועה לטובה או לשמצה בזכות הסטייל המזעזע שלה ולא רק בגלל המוזיקה שהיא עושה. אחרי הכל גאגא, שנולדה בשם סטפני גרמנוטה, מתהדרת בתלבושות מוזרות העשויות מחומרים כמו בועות פלסטיק, בובות של קרמיט הצפרדע ובשר נא. גאגא גם משכילה לעשות שיתופי פעולה מעולים עם מעצבי האופנה כמו ג'יורג'יו ארמני לכבוד סיבובי ההופעות וכותבת טור בנושא אופנה במגזין V.


Lady Gaga - בשמלת הבשר השערורייתית, גאגא באחד מצילומי הקליפים


מישל אובמה  1964-  Michelle Obama
כיאה לגברת הראשונה של האומה, מישל אובמה היא השראה לדור שלם של נשים לתמוך אופנה אמריקנית מקומית. היא כבר ידועה באהבתה למעצבים אמריקאים עולים שמתאימים לאסתטיות שלה, כגון ג'יסון וו, נרקיסו רודריגז,טרייסי רייס, רייצ'ל רוי וטאקון, על פני בתי האופנה הגדולים כמו קרולינה הררה, אלכסנדר וואנג, או ראלף לורן.
Michelle Obama - בשמלה אדומה של ג'יסון וו, בריקוד הזוגי עם בעלה הנשיא ברק אובמה

קייט מידלטון 1982-  Kate Middleton
הדוכסית של קיימברידג עיצבה את סגנון לבושה והאופנה באופן בלתי צפוי כאשר היא באה אל אור הזרקורים, ערבוב של אופנה עילית עם רשתות אופנה מהירות. היא אוהבת מותגים בריטיים כגון אלכסנדר מקווין, אליס טמפרלי וג'ני פאקהן, אבל גם לובשת בגדים מזארה, וויסלס ורייס, מה שהופך אותה לאייקון אופנה להמונים. וכשקייט מידלטון בוחרת ללבוש משהו מתוך רשתות האופנה, אותו פריט תמיד אוזל מהמלאי.
קייט מידלטון בשמלה מבית האופנה זארה

קים קרדשיאן 1980-  Kim Kardashian
קים היא הדוגמא האולטימטיבית של ערבוב הסלבריטי עם עולם האופנה. העולם כבר צפה בסגנון של קים קרדשיאן מתפתח באמצעות ניסוי וטעייה, ולבסוף נחתה ברשימת השיק. עם גוף של 'נשים אמיתיות',נשות העולם רוצות לחקות את מה שהיא לובשת. היא לקחה את אידאל הגוף המסורתי והרזה של עולם האופנה והפכה אותו לחלוטין על ראשו

ריהאנה 1988-  Rihanna
היא הנערה המגניבה טוויסט בלתי צפוי. ללבוש פיג'מה למועדון? כן! שמלה שקופה לחלוטין על השטיח האדום? למה לא? זה הכל חלק מהפרסונה וסגנונה של ריהאנה. עבור האישה הרגילה, ריהאנה מוכיחה כי שווה להתלבש באופן שמעורר זעזוע ושוק. המראה הזכור ביותר שלה נע בין ז'קט טוקסידו חושפני, סווטשירט ענק עם נעלי הליכה, היא תנסה כמעט כל דבר פעם אחת, בהשראת טרנדים שונים ומשונים.
Rihanna -שמלת קריסטלים שקופה של המעצב אדם סלמן, 2014



תגובה 1: